Thursday, December 28, 2006

UPSI, Here i come!!!

Seminggu sebelum aku tamat menjalani latihan praktikal, aku disahkan diterima masuk ke Universiti Pendidikan Sultan Idris di tanjung malim dan ditawarkan mengikuti kursus sains sukan peringkat Ijazah Sarjana Muda tapi tak muda sangat. Aku bingung. Aku perlu menghabiskan 4 tahun disana. AKu buntu, namun atas desakan mama dan pujukan yang meyakinkan, aku dengan ini membuat keputusan untuk menjadi CHEKGU SUKAN!

MAcam-macam benda perlu aku sediakan untuk ke UPSI. PErlu menyiapkan salinan sijil-sijil dan membuat medical chek-up. Dan perkara yang paling aku benci dari dulu sampai sekarang ialah MENGISI BORANG! Tanganku menjadi lenguh dan hampir pitam lantaran perlu mengisi borang-borang mengarut dan mencarut. Dan akhirnya aku berjaya mengisi semua borang dengan kesalahan tatabahasa diperingkat maksima.

Sebelum ke UPSI, mama dengan tenangnya telah melakukan langkah mem'brainwash' aku
"Dah masuk upsi nanti, jangan nak ke kiri je. Datang sana nak belajar.FAHAM!" Err.. Mana ada aku kiri je. Ish.

Aku perlu menjalani minggu suai kenal selama seminggu. Dan aku berazam untuk tidak mengbocorkan rahsia identiti sebenar aku hahaha (Padahal takde ape yang rahsia pon)

Hari kedua orientasi, sekali lagi aku di'brainwash' oleh MPP UPSI. Aku dipanggil ke suatu tempat dan dibrainwash tentang UPSI, tentang politik kampus dan macam-macam benda yang dipaksa-relakan menyusup masuk kedalam kepala hotak aku. Ini semua hanya gara-gara aku melontarkan sedikit pandangan politik aku kepada seorang ExcoMPP. Ah, biar la.. aku diam je, kerna aku masih ingat nasihat MPP tu "Baik-baik sikit,kat sini banyak spy". Aku hanya mampu mengucapkan dua patah perkataan sahaja "FUCK YOU"

Roomate aku orang Perak, sudah berkahwin. Rata-rata kawanku disini sudah berkahwin dan aku bersimpati kepada mereka kerna terpaksa meninggalkan isteri masing2. Sabar je k heheheheh

Dan hari terakhir orientasi, aku dengan tiada pengalaman, dipaksa berlakon untuk malam persembahan. Mungkin dengan mukaku yang seperti perogol bersiri, maka mereka memberi watak Gangster kepadaku. Dan akhirnya kumpulanku berjaya merangkul tempat kedua malam tu. Hebat dan meyakinkan!

Dan bermula 2Jan2007 ini, dengan rasminya aku memulakan kehidupan baruku di UPSI.

P/S: Maaf.Penulisan aku kali ini agak mendatar dan seperti ekor babi yang direndam didalam loji tahik. Sudah lama tak menulis dan persekitaran menulis agak menyesakkan. Harap keadaan ini akan dibaiki. Sila MAKI aku diruang komen. PLEASE!