Wednesday, September 12, 2007

Segar seperti lepas mandi di waktu pagi!

Aku kembali, tidak lagi terpelesuk dibawah

Persoalan emosi yang cacat dan tercalar-balar aku ungkapkan dalam tiga post aku yang lepas dan aku tidak ingin lagi berada dalam keadaan itu, dalam keadaan yang lumpuh dan sepertinya jatuh dihempap batu-batu api dari neraka yang dilepas burung-burung ababil

Aku telah kembali dalam mood normal dan segar!

Akhirnya berjaya lepas dari ludahan yang pernah aku keluarkan dulu. Ludahan yang seringkali aku ludah sebelum ini. Ludahan yang akhirnya tertampar ke muka aku sendiri. Aku takut dan aku takkan ludah ia kembali.

Malahan berjaya meragut kembali apa yang telah diragut hasil dari kebodohan dan kelalaian yang aku sendiri cipta.

Karma! Karma ada dimana-mana. Ianya seperti lumut-lumut yang bersangkut ditepi-tepi longkang yang tak mampu dielak. Seperti oksigen-oksigen yang hendak atau tidak, perlu saja dikonsum oleh hidupan. Aku terkena karma! Karma datang bertimpa-timpa! Apa yang telah aku berakkan dulu, kini datang menjengah dengan berakan yang mungkin lebih busuk dan hina dari apa yang pernah diberakkan. Penuh dengan warna-warna jijik yang tidak pernah terlintas oleh memori-memori episodik yang bakal aku kutip dan disimpan dalam stor memoriku yang kecil dan sarat. Karma yang telah menunggang aku seperti kuda bodoh dan menunggang-langgangkan hari-hariku tanpa dia. Aku pasrah, aku berusaha, dan aku kembali berjaya!

Hidup memang seperti ini. Hidup memang penuh dengan gelap, terang, mendung dan hujan! Ya, aku berhujan tanpa dia. Aku terduduk tanpa dia. Aku tempang tanpa dia. Aku tidak hidup tanpa dia. Aku bukan ditempat aku berdiri, aku bukan ditempat aku duduk dan aku juga bukan ditempat aku gagahi. Aku gagahi namun aku kembali ditawan. Ditawan dan dijadikan tawanan yang aku sendiri mahu! Aku tidak mahu bebas dari tawanan kerna aku tahu aku lebih indah dalam tawanan,aku lebih segar dalam tawanan dan aku ingin dalam tawanan! Jangan kau lepas-bebas aku! Jangan kau hilang-sembunyi kerna aku ingin kewujudan kau berada dikewujudan aku!

Terus-terang aku katakan, aku tidak pernah seperti ini sebelum ini. Aku tidak pernah terlalu kecewa seperti ini dan aku tidak pernah merasa apa yang aku rasa seperti ini. Seperti kataku tadi, it’s all about karma. What goes around comes around!

Aku kembali berjaya,berjaya berada disuatu tempat yang tak pernah terlintas lalu di minda imajinasi tanpa batasku, kini aku terbang bersama mimpi-mimpi yang aku ciptakan bersama dia. Mimpi-mimpi yang tanpa memijak bumi, tanpa melepas rasa dan menjangkau luasnya alam semesta. Aku tahu, mungkin aku terlalu berada diawangan namun jangan bunuh keindahan ini kerna aku ingin nikmatinya sebagai galang-ganti kesengsaraan yang telah aku lalui.

Kewujudanmu adalah selari dengan kewujudanku!