Sunday, November 09, 2008

Glory Glory Man United!

petang itu, aku bangun, bersiap dan menyarung jersey the champion 'Manchester United'

hari itu aku dat yeen akan ke kolumpo kosa nostra untuk menonton perlawanan besar antara Man U dan ASSernal

susah untuk aku jelmakan sensasi dan perasaan ketika itu. buat pengetahuan, aku tidak pernah menonton perlawanan besar di suatu kawasan yang dat cakap sangat happening dan akan berlaku aktiviti boo memboo antara satu sama lain. ala, tengok bola kat mamak memang selalu la.

aku bukanlah seorang kaki bola dan aku tidak mempunyai suatu pasukan yang aku gilai, maksud aku terlalu gilai

sejak zaman sekolah, ramai kawan rapatku meminati Man U, dan mereka selalu bercerita tentang itu. Sedikit aku terpengaruh namun tidak sampai ke tahap menonton setiap perlawanan mereka

masuk ke zaman diploma, kawan rapatku juga seorang peminat fanatik Man U, sekali lagi perasaan 'Man U' itu disembur sekali lagi. Mungkin lebih tepat aku dipanggigl Man U simpati.

Dan kini di zaman degree, kawan rapatku adalah seorang yang super fanatik dan sanggup bergaduh demi Man U hahahah. Dan kini aku seperti bertekad berhenti menjadi 'Man U Simpati' dan bergerak ke suatu tahap yang mungkin dipanggil Man U Fans!

Indoktrinasi!

Sampai ke KL, yeen terus pergi ke saloon semata-mata ingin memotong rambutnya yang sudah seperti binatang mamalia. Aku tidak pernah mempunyai pengalaman menemani kekasih membuat rambut di saloon yang mengambil masa berjam-jam lamanya. Kekasih dulu pun hanya bergunting rambut di kedai 12minit-siap je. Masa menunggu digunakan aku dan dat mengusya awek-awek kosa nostra. Berpinar juga la mata kerna persekitaran tangjung malim menghadkan definisi cantek aku.

Selepas yeen selesai memotong rambut, yeen nampak cantek dengan rambut baru tapi dia masih tak berpuas hati dan kami ke BB untuk meng-alter rambutnya. gile ar

Di BB, pemandangannya sangat penuh! Penuh dengan minah-minah dan mamat-mamat indie bergelimpangan di depan Maybank sambil bercerita tentang gig terkini dan band-band indie terkini. Mungkin! Aku semak

Selesai je yeen memotong rambut yang jumlah kos rambut dia untuk hari itu adalah RM90, kami terus saja bergegas ke destinasi kami iaitu Hartamas Square!

Dan kami bertiga telah secara bersama memakai jersey Man U! suatu perasaan dan sensasi yang sukar aku ungkap sebenarnya. Ianya seperti suatu keterujaan yang tak pernah langsung singgah. Tak pernah!

Perlawanan masih belum bermula, keadaan Hartamas Square penuh dengan peminat-peminat ManU yang berjersey, ada juga ternampak beberapa cebis peminat ASSernal, namun mereka bukan majoriti. Kami mengambil tempat, makan dan minum.

Aku tak mampu bendung perasaan apabila melihat hampir separuh pelanggan adalah awek-awek yang sangat chomel dan chantek berbaju ManU. Dan aku bertekad untuk mencari kekasih yang kelak bersama-sama menonton perlawanan ManU dan bersama-sama berjersey ManU! Dan yang penting dianya chantek, cute, setia dan tidak menipu!

Perlawanan bermula, keadaan menjadi kecoh. Aktiviti booo memboo hangat! ManU bermula garang, aku berdebar bercampur sensasi baru yang mengujakan.

eh, tapi kenapa Garry Nevile macam tu?

ManU kene sebijik!

fucker!

Separuh masa pertama diakhiri dengan ASSernal 1 dan ManU 0.. aiseh

separuh masa kedua.. Pertahanan sangat barai, finishing pon tak nampak. Bola da bole shoot, ko bole lepak-lepak dulu. Ape barang? badan macam badang main belakang acah parang?

ManU kene lagi sebijik! 2-0!

harapan da macam tinggal harapan je

Garry Nevile dibawa keluar dan rafael dibawa masuk.

Dan dalam masa-masa hujung perlawanan, rafael yang sejak awal tadi main bersungguh berjaya menyumbat gol yang sangat chantek!


Tak kira, walaupun kalah, ManU tetap menang!


Da banyak sangat kot piala ManU! rilex-rilex suda


Glory Glory Man United!

1 komen-komen:

coin-operated daj said...

arseanal!

come on u reds!