Wednesday, November 12, 2008

kau ada band hardcore? kalau takde sila diam!

ya..

semalam aku dan ahli band lain (yucks!) telah melakukan persembahan gig yang pertama!

tidak..

aku bukan seorang pemain gitar bass yang hebat.. malahan aku-lah pemain gitar bass yang paling banyak salah kod semalam!

musik jatuh tempat yang entah ke berapa.. idea, fun, friendship, sensasi, kegugupan, kawan baru.. tu yang seronok!

petang itu, kami ke taiping dengan dua kereta. keterujaan tidak sangat mampu ditonjolkan.. mungkin gementar.. buat pengetahuan, ini adalah kali pertama aku seumur usia hidup aku, untuk berdepan dengan orang ramai dan bermain gitar elektrik yang tak berapa aku kuasai. bukan aku merendah diri dan berusaha menjadi nabi, cuma memang aku tak pandai bermain gitar seperti yang lain!

kata orang, bermain di gig adalah sangat indie! dan indie adalah suatu yang sangat trend sekarang.. oleh itu, aku bertekad untuk turut serta hanyut mengikuti arus-arus trend muda-muda kini!

kami sampai ke taiping dalam pukul 8 malam. bontot masih lagi belum mencapai tahap kejang kerna perasaan gugup, gementar, pemalu-malu kucing telah mengambil alih perasaan dan sakit-sakit lain.

ye aku gementar!

sementara menunggu untuk naik ke acara gig, kami minum di mamak bawah. aku cuba untuk berbual namun tak mampu. kegementaran menguasai aku.

namun keadaan menjadi sebaliknya apabila aku sekali lagi bertemu dengan cik beruang dan bru istimewa.

kepala suda pening, perasaan malu telah ditinggalkan jauh, keterujaan mengambil tempat paling atas dalam diri!

naik ke tempat acara gig berlangsung.

ianya hanya sebuah tempat jamming biasa yang dinamakan rainhouse. orang kata, rainhouse ni cool. dan aku dengan tiba-tiba berasa aku tergolong dalam golongon-golongan cool.

haih, tengah pening-pening terpandang pula seorang awek ni.

rilex, cool...

sempat juga aku bertentang mata dengannya walaupun hanya dengan menggunakan ekor-ekor mata yang tak berapa jelas.

tapi awek ni sombong.. muka muncung macam paruh burung undan. terus aku tolak dia keluar dalam list bakal-bakal awek aku akan datang. rambut da la berkarat, ko ingat ko da cukup chantek? (ayat-ayat tipikal bila cinta atau lebih tepat bakal-cinta ditolak. mentah-mentah!)

band kami akan bermain selepas band yang ke-5. oh, gig ini adalah gig tour untuk band dari chicago iaitu 97-shiki. wah, main dengan omputeh siot! boleh citer kat mama nanti masa balik kampung (tolak la pening-pening)

perasaan gugup, gementar hilang. kini tiba giliran kami bertandang. pantun? yeah yeah yeah

ya, kini giliran kami mengambil tempat di pentas!

agak ramai, namun seperti aku katakan tadi, pening sudah menguasai kepala. aku mencapai gitar bass dan terus buat-buat terer main.

kami persembahkan 5 lagu kami dan satu lagu cover dari band marjinal yang bertajuk 'negeri ngeri'

crowd sporting.. maaf kerna aku marah korang suruh menari bersama.. ye la, kalau setakat nak berdiri je baik duduk rumah sambil pegang secawan kopi..

lagu satu aku pening.. harap faham kondisi aku hahahaha

terima kasih taiping.. terima kasih cik beruang dan cik bru istimewa..

oh tak lupa pakcik hussein!


p/s: lebih informasi ---> http://fakyufakmi.blogspot.com

4 komen-komen:

coin-operated daj said...

mak aih.
gila kerek posting title

::i'm a dreamer:: said...

hahahaha

Sang Berfikir said...

hahaha!! gila babi kan trend masa kini di malaysia.Ntah bila la all these gonna end....

Anonymous said...

does anyone think porn is the only business still thriving during the credit cruch? I think many folks seek refuge in buying and wanking porn during the crunch


----------------
killergram