Sunday, January 20, 2008

Mati adalah suatu kemusnahan?

Selalunya, sesuatu itu tertinggal tidak tercakap..

Aku berani saja berikan nyawaku secara percuma
hanya untuk membiarkan kau sentiasa bermain-main dihalamanku
Tak perlu kau pergi jauh untuk dapatkan bahagia
Kerna aku rela tukar nafasku dengan bahagia,
hanya untukmu lalui.

Kerna bahagiamu adalah syurga aku
dan syurgaku adalah bahagia kamu!

Ya,manusia tetap sahaja begitu,
Tak selalu syurga aku itu seperti syurga kamu,
Syurga itu juga amat fleksibel,
dari kiri mampu sahaja ke kanan,
dari atas berkuasa saja untuk ke bawah,
Syurga bagiku,
mungkin
Neraka bagi kamu.

Tapi yang pasti,
Jika neraka bagi kamu,
maka sepanas-panas neraka pula bagiku.

Jangan kau rungkai sesuatu yang telah pun menjadi suatu kekuatan
Kekuatan yang kini aku genggam,
Jangan kau rasuki jiwaku dengan amarahmu,
Kerna aku tau akhirnya ianya akan musnah jua.

Kemusnahan adalah pasti,
namun tidak sekarang.
Kemusnahan adalah sesuatu yang dijanji,
Namun yang pasti ianya bukan kini,
dan harap ianya sampai mati.

Sedangkan mati adalah suatu kemusnahan?

0 komen-komen: