Wednesday, September 24, 2008

1...2...3...GO u fuk!

Aku perlu berhenti disini..

Aku perlu menerima keputusannya yang masih lagi aku gagal untuk menerimanya..

Aku percaya tentang konsensus, namun ini bukan dipanggil konsensus, ini dipanggil keputusan fasis yang tanpa tidak aku perlu juga terima..

bukan dengan hati yang terbuka, malah tertutup rapat..

Tapi aku sedar, dua entiti tidak boleh dipanggil satu..

Mungkin dia sudah menjadi satu entiti bersama separuh yang lain dan sangat gembira dengan apa yang telah ditinggalkan..

mungkin.. dan aku berharap..

Manunsia berfikir.. manusia membuat keputusan dan manusia juga menerima keputusan..

Segala apa yang dilalui mungkin tidak langsung sesuai..

seperti puzzle yang dipaksakan masuk..

dan kini akhirnya pecah..

buat apa pecahkan ia sedangkan ada kerangka puzzle lain yang lebih sesuai?


Aku akui dan aku sedar dan sekali lagi aku pasrah..

Sudah la ayun.. hadapilah kenyataan hidup yang tak pernah menyebelahi kau.

Aku harap, episod ini hanyalah seperti gula-gula sweet sour yang aku suka dulu.. Namun dulu aku langkah rasa masam gula-gula itu dengan membasuh ianya terlebih dahulu dengan air semata-mata ingin merasa manisnya saja..

Kini aku akan gagahi ia tanpa melangkah rasa masam itu kerna aku tau akhirnya rasa manis sajalah yang akan aku rasa..

Aku harap dia happy dan tidak menyesali apa yang telah ditinggal..

Dan aku harap aku boleh saja lalui mmimpi-mimpi semalam dan cuba mencipta mimpi-mimpi baru esok..

Terima kasih kerna mengajar aku apa erti hidup..

dan terima kasih juga kerna mengajar aku apa erti mati dalam kehidupan..

Ok, sekarang aku perlu pergi dan hidup kembali selepas mati..


1...2...3... GO!!!

p/s:oh..patutla.. aku ni mamat tak reti gi clubbing..asyik pegi gig ntah pape..mmg bosan..mane la aku tau ko mmg suke pegi club menari-nari.. n aku tak pakai spek mata besar bulat sambil tangan sebelah pegang stereng, sebelah lagi pelok awek hahahahahahahahahhahahahahah

3 komen-komen:

adlinmohdsaid said...

hahahahahah!awk...hahahaha!lawak2..=p

zeezam said...

life cycle :)

ilek sudah.
gua pun pernah "tersungkur" dulu.

Perempuan Petak said...

=) Lumrah alam. Biasa la tu jatuh bngun.

Takpe, mungkin awek secomel liyana jasmay sedang menunggu orang macam cik hehe