Wednesday, August 23, 2006


"Tu orang KL!", kata nenekku

Di suatu pagi yang hening, di sebuah pekan dihulu batu pahat….

Aku bersama abang,adik,mama dan nenek sedang menikmati sarapan pagi di sebuah gerai roti canai. Tiba tiba nenekku perlahan menegurku;

Nenek :Cuba tengok tu (sambil menjuihkan bibirnya merujuk kepada sebuah keluarga yang juga sedang bersarapan)
Aku :Hah, nampak… Kenapa?
Nenek :(dengan nada berbisik) Diaorang tu orang KL!
Aku :(agak pelik dan ingin tahu) Dah tu,kenapa kalau diaorang tu orang KL?
Nenek :Ish,KL tu kuala la! Diaorang tu orang kuala!
Aku :Lalu? (dalam bahasa inggerisnya-so)
Nenek :Kan boeh nampak tu, orang kuala ni lain…Lain dari kita.
Aku :Lain??
Nenek :Lain la! Cuba tengok tu!
Aku : (Melihat sambil mengagguk)


Aku kehairanan.. Apa yang laen eh? Ape bezanya?

15 komen-komen:

farahfatihah said...

ayun,ayun..awat la hang dak paham pa yg nenek hang nak sampaikan...hang ni aku rasa kena dok kat kg tu buat servey ttg org KL tu..huhuh byk beza la...
1)ke kerek kan dorg
2)cara ckp
3)cara pergaulan
4)sahsiah rupa diri

u got it?hmm pikir2 kan

Anonymous said...

org kl cmne eh?

Anonymous said...

org kl cmne eh?
haha.

pemusnah makna said...

semua org sama??

ini nama nya typical thinking.. malas nak maki2 kat sni..

Anonymous said...

heheh.
org kl tu mcm akem ahh.

::i'm a dreamer:: said...

err.. tepat sekali saudara zeezam!
org kl tu lebih kurang akem!

pemusnah makna,memang ruangan ini adalah untuk kata2 carutan dan makian.. sila maki!

Anonymous said...

yg aku taulah kan..memandangkan aku nie org bpee n slaloo gak la nengok org2 kuala nie atau lebih dikenali ngn nama saintifik oleh nenek kau tue...owang KL..yg aku tau bezanya memang jelas di mata..owang (KL) nie hitam cket..aderla kacukan owang asli cket..rambut plak sure di highlightkn ngn cara yg xbertamadun n xsesuai langsung ngn muka yg gelap kalahkan bontot kuali aku yg dah usang kat dapur umah atok aku yg dah arwah 6bulan yg lalu......ader sesapa setuju?...ehehehehehe..

-the red gurlz last morning (citiez)-

::i'm a dreamer:: said...

err.. adakah kentut orang bp adalah lebih wangi dari orang KL itu? ko tak dapat point aku.. sila lihat dari sudut yang berbeza, kenapa aku nak tulis pasal ini.
tenkiu :P

citiez_freakfraulin said...

bukan xpat point kau tue..tapi mals jer nak pk..takut mengong..

Anonymous said...

berfikir adalah suatu penerokaan minda yang paling seronok tanpa perlu ada batasan...

fikir baru best :P

citiez_freakfraulin said...

yerla3..aku taula otak ko tue penuh dengan falsampah..menyampah aku..=)

::i'm a dreamer:: said...

hek eleh...
memang aku SUKA BERFIKIR!
tapi aku suka berfikir tentang perempuan2 cantik dan seksi...
err...tu kira falsampah gak ke?

::i'm a dreamer:: said...

taida perbezaan kaum dan ras disini.. tu la maksud aku.. ape beza sesama mannusia? tu point aku.. ish

citiez_freakfraulin said...

aitt...::i'm a dreamer:: mara ek...ala kiter gurau2 la... ko memang suker berfiki2..baguzz x3...

citiez_freakfraulin said...

to lindalurvpink..dont misunderstood ler ek..owang kl tue kannyer owang Kuala Lumpur ler...bak kata nenek ayun, KL tue..owang "Kuala Lah.."..anda pahem...kehkehkeheh