Thursday, September 07, 2006


Najib kata..

Najib kata “Latihan pendedahan pengendalian senjata pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) tidak seharusnya dijadikan isu atau dipertikaikan kerana ia mendapat sambutan baik serta berjaya!”

Ayun kata “Berjaya? Dari segi dan sudut apa? Berjaya membazir duit rakyat dengan pembelian peluru untuk ditembak?”

Najib kata lagi “Untuk 85,000 peserta setahun, ia (RM9 juta untuk pembelian peluru) bukannya sejumlah wang yang besar.”

Ayun lagi kata “Lagi best kalau RM9 juta itu diperuntukkan kepada rakyat miskin yang masih terkial-kial untuk meneruskan keterlangsungan hidup (Maseh ingat kes keluarga yang makan siput babi goreng?)”

Kata penutup “Tapi kalau peluru yang dibeli itu boleh dimasak ‘peluru masak asam pedas’ pasti lagi enak dan berfaedah!”

12 komen-komen:

pemusnah makna said...

aku berkata: mereka [gov] berjaya memupuk perasaan patriotisme, dan berjaya menebalkan benteng kuasa mereka, dan berjaya mendominasi remaja dgn nama negara, agama, dan bangsa..

Anonymous said...

haha.
btul2.

::i'm a dreamer:: said...

eleh syimir... gigit telinga tu kang!

Anonymous said...

adekah mereke menggune kan peluru betul? atau peluru getah? ;) anda perlu kaji juger... sebab latihan.. org tak gne peluru idop.. lelagi manusie yg pertame kali pegang senjate.. :) anda perlu masuk wataniah.. huhuhu.. kenape najib bagi latihan? kerane tak mau jadi peristiwe semase komunis memerintah malaysia.. :) kenape? kerane.. mereke di kerah kan secare spontan utk bersenjate.. tidak kah itu bahye dari segi keselamatan seperti peluru sesat? ;)

//ps:: ade kale.. golongan pembesar2 ini terlalu tolol dgn diri mereke sendiri.. kenape? kerane.. kepuase mereke membebankan rakyat.. :)

Anonymous said...

eleh ajoy. nk debat. jom jom jmpe dpn2 ngn ayun skali. debat bertumbuk2. ahahahah.

Anonymous said...

namo.. malu~ ehehehehe.. hahahah!

::i'm a dreamer:: said...
This comment has been removed by a blog administrator.
::i'm a dreamer:: said...

eh eh syimir.. batu api plak hahahah

thanx kerna komennya ajoy..
adakah peserta plkn menggunakan peluru hidup untuk latihan menembak? ya..menggunakan peluru betul/hidup/belum pernah mati... sila kaji untuk memuaskan hati sendiri ya! :P

"kerane tak mau jadi peristiwe semase komunis memerintah malaysia.. :)" adakah komunis pernah memerintah malaysia? adakah komunis pernah menubuhkan negara komunis? aku rasa,percubaan untuk menubuh negara komunis dimalaysia ada lah... komunis tidak pernah berjaya memerintah malaysia. jangan terlalu cepat konfirm ye :)

untuk latihan 'in case' kerajaan memerlukan mereka untuk mempertahankan malaysia dan dikerah untuk menggunakan senjata secara spontan? untuk mempertahankan siapa sebenarnya? rakyat? atau siapa? mana lebih penting,pembelian peluru yang berjuta-juta hanya untuk ditembak kelangit dan dimasa yang sama masih ada lagi orang tak mampu untuk makan? sila dengar cerita dongeng ini;

"ada seorang pejuang bernama ali... dia sibuk memikirkan masa hadapannya,apa yang akan dan patut dia buat untuk mempertahankan diri dan menghadapi ancaman musuh, namun dia langsung tak ambil peduli tentang keadaan dalam dirinya, bagaiman kondisi jantung dan paru2 untk bersiap sedia menghadapi musuh. Adakah sihat salur-salur kencingnya bagi mengeluaarkan urine2 yang useless dan pelbagai lagi. sebelum ali berjaya menyerang musuh, dia dah mati kerna rupa-rupanya usus besarnya telah terbelit dan bontotnya pecah!"

harap ko faham apa point yang cuba disampaikan melalui cerita dongeng tadi.. err,maaf, aku tidak hebat dalam memberikan contoh bernas..

anyway, thanx for the komen!

yeyeyeyye... ada orang baru komen blog aku! mesti syimir promote ni... hahaha.. thanx a lot! :P

Anonymous said...

ahahaha. ayun karangan lah.
uuu. blanje la org mkn ok.
ble turun kl jgn lupe bgtau.

Anonymous said...

err.. hahaha.. yap2.. kdo ngan syimir nye keje.. ;) huhu.. mari berdongeng.. etceli sayep tow kerane.. sayep pernah di kerah kan ke wataniah.. itu sume secare pakse.. "nak dpt gpa chantek katekan" mereke hanye menggunekan kelongsong peluru yg kosong.. ;) wuu.. tiade belerang mahu pun ape2 yg membahayekan.. ;) etceli 9 juta di bkan di gunekan utk peluru aje.. dan memang plkn neh memang nampak bodo... sebab dorang memupuk semangat secare pakse "TAK DTG MASOK MAHKAMAH!" kebodohan para pembesar yg sangat gentar dengan jiran kite si SINGAPORE membuatkan kite idop dlm suasane yg sgt buta dengan kemajuan "KOMUNISME MODEN" tapi jgn tengok d satu perspektif aje.. tak sume yg jahat itu jahat.. ;) dan tak sume baik itu baik.. yg kat lumut.. kapal selam yg enjin dier sampai berkarat.. yg menelan belanja berjuta2 ringgit tapi di gunekan sekali sahaja ape kejadah nye? :) tidak kah itu pembaziran? kalau di kasi duet2 itu kat kedah yg di katekan negeri muflis kan lagi bagus? ;) wuuuu... politik umpame cagu di kaki.. di korek rase sedap.. di bau rase errr.. tanye syimir dier tau! hahahah!

Anonymous said...

cagu tu ape die ajoy?
gile pe.
korek aa kat kaki sndiri.
bg kdo bau.
aahahaha.

::i'm a dreamer:: said...

yayayayaya... setuju... ape kejadah kapal selam mahal2 tapi hanya dibeli untuk tunggu dia berkarat? takpe... dorang sebenarnya nak buat artwork kapal selam yang berkarat tu letak muzium.. seninyaaaaaaaaaaaa

eleh syimir,ntah2 syimir yg addicted layan bau cagu kan lalallala