Friday, September 01, 2006

Malam Merdeka Yang Bosan!

Dua jam setengah lagi anak anak muda diseluruh negara akan bergumbira dan meraikan hari kemerdekaan.Sambil countdown,ditemani rakan/kekaseh beramai-ramai sambil menyaksikan keindahan bunga-bunga api(baca:pembaziran) yang selalunya mahal-mahal belaka.Dan aku sebagai salah seorang anak muda yang anti sosial(baca:takde kawan) hanya duduk dirumah sambil berkhalwat dan bersetubuh dengan kekaseh ‘touch n go’ aku iaitu winston light berwarna biru-puteh yang hanya tinggal separuh.Hanya mampu menghadap komputer dan mentafsirkan cerita-cerita yang melintas-lalu diminda yang berkarat dan jarang diasah.Hujan! Hujan mula jatuh berderu-deru dan aku hanya ketawakan mereka-mereka yang meraikan merdeka diluar sana bertemankan air-air langit! Padan muka! Hahaha (Sebenarnya aku berhasad dengki kerna tak mampu keluar kerna maklumlah,aku anti kepada sosial).

Pada pemerhatian aku yang cetek ini, aku dapati ramai anak muda (termasuklah aku) yang sekonyong-konyong keluar meng”countdown” kemerdekaan diluar sana itu bukanlah sebenar-benarnya faham amende itu merdeka dan aku pasti pengisian merdeka dan maksud kemerdekaan bagi mereka juga hanyalah ditafsirkan dari kedangkalan-tafsir mereka, juga bersama makna-makna merdeka yang telah disumbatkan dalam otak dan diri mereka oleh para-para sakura yang mempunyai kepentingan. Sejarah sebenar disorok dan didistorsi agar rakyat senang diperintah dan terus PATUH dan menjadi konfirmist yang tepu dan sebal. Argh..Berat kepala aku nak fikir benda-benda berat camni (maklumlah,aku ni malas berfikir.Aku hanya anak muda yang selalunya ingin yang ringan-ringan sahaja)

Sambil menaip benda-benda mengarut ni, aku juga ditemani dengan pesanan-pesanan mesej ringkas dari kekaseh. Sesekali gelombang-gelombang mesej ini mengganggu speaker komputerku.Tapi ianya tak mampu membuatku marah seperti keadaan dimana waktu aku melakukan proses penyahtinjaan tapi tak mampu mengeluarkan makanan-makanan yang tidak boleh dicerna ke lubang jamban! Sesekali tersenyum membaca mesej-mesej sambil terkenang semula detik-detik perkenalan aku dan si dia. Bagaimana aku menggunakan pendekatan dan ‘art of seducing’ terhadap kekaseh aku dulu. Ah,kalau aku ada remote control,aku akan rewind situasi dan keadaan indah aku dulu berulang-kali. Segala memori manis aku bersama kekaseh, bersama rakan rakan..dan bersama diri aku! Berjalan kaki dari bukit bintang ke jalan genting klang mengikut signboard (patutlah pagi tadi aku lulus ujian undang-undang dengan jayanya) dan berkaki ayam, memakan maggi berpinggankan helmet bersama akem, keadaan dimana aku secara bergu mengutuk saudara zeezam yang muka penuh berlobang, lepak busking,bergurau senda dengan may bersama kekasehnya zarm,dicium dan dipelik prop(:P),bila ant membantu aku mengusya awek di CM (sebelom ant ada kekaseh), minum kat mapley,terlibat dalam Food not Bomb,mengurat awek-awek junior dikampus,ehem ehem bersama ehem dan ehem,to0t to0t dengan to0t to0t,pegi gig ramai-ramai,lepak ramai-ramai ngan kawan-kawan ‘palang punk’ dikluang,meniru keputusan makmal bersama konna sebagai ejen meniru, dan macam macam lagi la. Kalau aku diberi pilihan antara onani atau kembali menikmati keindahan/memori bersama rakan, aku akan pilih pilihan kedua!(err..bukan suatu keputusan yang susah untuk dibuat!). Harap rakan dan aku tidak melupakan episod-episod indah yang pernah mengisi plot dalam filem kehidupan kita!

Sebatang lagi kekasehku aku bakar untuk menyedut nikmat-nikmat sementara yang berbayar (dah macam perkhidmatan seks pulak!). Lagu don’t speak dari no doubt plak termelodi dicorong speaker komputer aku ni. Terus, sekali lagi memori menerjah ke alam persekolahan. Aku maseh ingat lagi,lagu ni popular mase aku tingkatan satu/dua.Aku agak gila jugak dengan lagu ni hehehe.Dan baru benjinak-jinak untuk memetik gitar. Objektif aku belajar maen gitar kerna aku ingin memainkan lagu ‘gerimis mengundang’ dan dengan harapan aku dapat mempunyai kekaseh dan apaila putus dengan kekaseh itu,maka aku dapat bermaen lagu ‘gerimis mengundang’ ini ditepi tembok rumahku dan meratapi kesedihan putus chenta! Pelik? Ya,aku memang pelik dan terencat!

Ermm..dada aku dah mula rasa dicucuk-cucuk.Mungkin kerna terlalu banyak berkhalwat dengan kekaseh temporariku. Aku rasa,baek aku berhenti menulis disini. Lagipun aku ingin menghayati erti dan makna kemerdekaan ini dibilik tidurku sambil pejam mata dan membayangkan perempuan-perempuan chantek berpakaian seksi!

Selamat Hari Merdeka dan selamat menjadi lembu dicucuk hidung!


Soalan teka-teki: dalam banyak-banyak kuda, kuda ape yang telurnya diatas tengkuknya?

4 komen-komen:

CONNA said...

apakah simboliknya percikan2 bunga api?
merdekakah kita ?

pemusnah makna said...

wakakakka... dude.. berjalan kaki ke stapak sangat indah.. wakakak marilah menfilem kan keadaan onani kita ketika itu... sekali lagi kita sudah leka dgn kemerdekaan.. diri ku dan diri mu di jajah oleh masa silam yg indah.. haih.. [sambil tangan ku mengaru testical kiri ku]

Anonymous said...

kuda tu ialah kuda kepang?

::i'm a dreamer:: said...

haha... maseh dijajah oleh masa silam yang indah.. yeah!

tahniah saudara zeezam, anda betul!
jawapannya ialah kuda kepang! sila tuntut hadiah anda dalam mase 2 saat! tenkiu